Tο 99,7% των ελληνικών νοικοκυριών έχει αγοράσει τουλάχιστον ένα προϊόν ιδιωτικής ετικέτας. Το 24,4% της συνολικής δαπάνης των νοικοκυριών κατευθύνεται στην αγορά προϊόντων Private Label (pl - προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας). Έξι στα δέκα καλάθια περιέχουν τουλάχιστον ένα τέτοιο προϊόν.
Αυτό εν ολίγοις θα μπορούσε να είναι ένα σκανάρισμα ενός τυπικού πλέον καλαθιού του ελληνικού νοικοκυριού, το οποίο βρίσκεται σε... κρίση.
Αποτέλεσμα; Το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, από το ταπεινό 8,7% (εξαιρείται η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Lidl), εν έτει 2007, πέρυσι άγγιξε το 14,9%, με τάση σαφώς αυξητική. Αν συμπεριληφθεί και η Lidl (η οποία κατά βάση διακινεί προϊόντα private label), τότε το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αποτελεί πλέον το 1/4 (24,4%), από το 1/5 (19,7%) που ήταν το 2007, της συνολικής αξίας της αγοράς του λιανεμπορίου τροφίμων.
Πάντως, από την εξέλιξη του μεριδίου που κατέχουν στην αγορά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας προκύπτει ότι από το 2007 έως και το 2011 οι παραδοσιακές αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν μπει δυναμικά στο παιχνίδι, ενισχύοντας τη θέση τους στην εν λόγω αγορά.
Συγκεκριμένα, το μερίδιο των private label στο σύνολο της αγοράς (συμπεριλαμβάνεται η Lidl) από το 2007 έως και το 2011 έχει σημειώσει αύξηση της τάξης του 4,7%. Ακόμη μεγαλύτερη είναι η ποσοστιαία αύξηση (6,2%) αν από τα εν λόγω στοιχεία αφαιρεθεί η συμβολή της Lidl.
Αυτό επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι το 2007 το μερίδιο της Lidl στο κομμάτι των private label καταλάμβανε ποσοστό 11%, ενώ το προηγούμενο έτος είχε υποχωρήσει στο 9,5%.
Οι κατηγορίες και οι καταναλωτές
Την ίδια ώρα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ανά κατηγορία ποικίλλει αισθητά. Συγκεκριμένα, στο σύνολο της αγοράς τροφίμων διαμορφώνεται πλέον στο 18,5%, καταγράφει άνοδο της τάξης του 6,1% στα αναψυκτικά (το μερίδιό τους διαμορφώνεται στο 7,5%), στα προϊόντα οικιακής χρήσης ανέρχεται στο 11,2% μειωμένο κατά 2,9%, ενώ μικρό σχετικά είναι το μερίδιο των προϊόντων private label (5,3%) στην κατηγορία των προϊόντων περιποίησης και ομορφιάς, και μάλιστα βαίνει μειούμενο.
Η ουσία, πάντως, είναι ότι το 93% των καταναλωτών έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο καταναλώνει και η μαζική τάση που προκύπτει είναι πτωτική. Οπότε μάλλον λογικό ακούγεται ότι 7 στους 10 ψωνίζουν με λίστα και 6 στους 10 γνωρίζουν τις τιμές.
Συγκεκριμένα, 3 στους 10 καταναλωτές πριν φύγουν από το σπίτι φροντίζουν να πάρουν και τη λίστα αγορών, 4 στους 10 σχεδόν κάθε φορά, 2 στους 10 καμία φορά και ποτέ μόλις ο 1 στους 10 (ποσοστό 12,7%).
Περισσότερο συνεπείς στη λίστα φαίνεται ότι είναι οι πελάτες των σούπερ μάρκετ, αφού μόλις το 11% δηλώνει ότι δεν φτιάχνει λίστα αγορών από το σπίτι. Αντιθέτως, το ποσοστό των καταναλωτών που δεν κρατάνε λίστα και ψωνίζουν στο Lidl είναι υπερδιπλάσιο και διαμορφώνεται στο 24%.
ΠΗΓΗ: euro2day.gr
Αυτό εν ολίγοις θα μπορούσε να είναι ένα σκανάρισμα ενός τυπικού πλέον καλαθιού του ελληνικού νοικοκυριού, το οποίο βρίσκεται σε... κρίση.
Αποτέλεσμα; Το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, από το ταπεινό 8,7% (εξαιρείται η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Lidl), εν έτει 2007, πέρυσι άγγιξε το 14,9%, με τάση σαφώς αυξητική. Αν συμπεριληφθεί και η Lidl (η οποία κατά βάση διακινεί προϊόντα private label), τότε το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αποτελεί πλέον το 1/4 (24,4%), από το 1/5 (19,7%) που ήταν το 2007, της συνολικής αξίας της αγοράς του λιανεμπορίου τροφίμων.
Πάντως, από την εξέλιξη του μεριδίου που κατέχουν στην αγορά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας προκύπτει ότι από το 2007 έως και το 2011 οι παραδοσιακές αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν μπει δυναμικά στο παιχνίδι, ενισχύοντας τη θέση τους στην εν λόγω αγορά.
Συγκεκριμένα, το μερίδιο των private label στο σύνολο της αγοράς (συμπεριλαμβάνεται η Lidl) από το 2007 έως και το 2011 έχει σημειώσει αύξηση της τάξης του 4,7%. Ακόμη μεγαλύτερη είναι η ποσοστιαία αύξηση (6,2%) αν από τα εν λόγω στοιχεία αφαιρεθεί η συμβολή της Lidl.
Αυτό επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι το 2007 το μερίδιο της Lidl στο κομμάτι των private label καταλάμβανε ποσοστό 11%, ενώ το προηγούμενο έτος είχε υποχωρήσει στο 9,5%.
Οι κατηγορίες και οι καταναλωτές
Την ίδια ώρα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ανά κατηγορία ποικίλλει αισθητά. Συγκεκριμένα, στο σύνολο της αγοράς τροφίμων διαμορφώνεται πλέον στο 18,5%, καταγράφει άνοδο της τάξης του 6,1% στα αναψυκτικά (το μερίδιό τους διαμορφώνεται στο 7,5%), στα προϊόντα οικιακής χρήσης ανέρχεται στο 11,2% μειωμένο κατά 2,9%, ενώ μικρό σχετικά είναι το μερίδιο των προϊόντων private label (5,3%) στην κατηγορία των προϊόντων περιποίησης και ομορφιάς, και μάλιστα βαίνει μειούμενο.
Η ουσία, πάντως, είναι ότι το 93% των καταναλωτών έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο καταναλώνει και η μαζική τάση που προκύπτει είναι πτωτική. Οπότε μάλλον λογικό ακούγεται ότι 7 στους 10 ψωνίζουν με λίστα και 6 στους 10 γνωρίζουν τις τιμές.
Συγκεκριμένα, 3 στους 10 καταναλωτές πριν φύγουν από το σπίτι φροντίζουν να πάρουν και τη λίστα αγορών, 4 στους 10 σχεδόν κάθε φορά, 2 στους 10 καμία φορά και ποτέ μόλις ο 1 στους 10 (ποσοστό 12,7%).
Περισσότερο συνεπείς στη λίστα φαίνεται ότι είναι οι πελάτες των σούπερ μάρκετ, αφού μόλις το 11% δηλώνει ότι δεν φτιάχνει λίστα αγορών από το σπίτι. Αντιθέτως, το ποσοστό των καταναλωτών που δεν κρατάνε λίστα και ψωνίζουν στο Lidl είναι υπερδιπλάσιο και διαμορφώνεται στο 24%.
ΠΗΓΗ: euro2day.gr