28 Αυγ 2012

Σχεδιάζουν και «τέλος ακινησίας» των... Ι.Χ.


Σοκ περιμένει εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στο τέλος του 2012 εφόσον θελήσουν να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους, καθώς η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να χρεώνει την «προσωρινή ακινησία» των Ι.Χ. με σύστημα παρόμοιο με εκείνο που υπάρχει στην ακινησία των σκαφών αναψυχής, δηλαδή με την επιβολή τέλους. Παράλληλα εξετάζεται η...
άμεση αναδιάρθρωση των τεκμηρίων, η κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας αλλά και η παράταση του εκτελωνισμού οχημάτων Euro4 με χαμηλό συντελεστή.

Ειδικότερα στα σκάφη αναψυχής το Τέλος Ακινησίας υπολογίζεται από 10 έως και 100 ευρώ ανάλογα με τα μέτρα του σκάφους και έχει ισχύ για ένα χρόνο, ενώ οι ιδιοκτήτες που καταθέτουν τις Αδειες Πλόων αποφεύγουν τα «τσουχτερά» τεκμήρια αφού πλέον υπολογίζονται ανάλογα με τις ημέρες ή τους μήνες που κινείται κάποιο σκάφος.Στα αυτοκίνητα μέχρι σήμερα η κατάθεση πινακίδων με την αιτιολογία της Προσωρινής Ακινησίας ήταν δωρεάν και δεν στοίχιζε κάτι στους πολίτες.

Ωστόσο, η κατάθεση περίπου 745.000 πινακίδων κυκλοφορίας τα τελευταία τρία χρόνια ήταν αρκετή για να προβληματίσει τα κυβερνητικά στελέχη, καθώς οι απώλειες που καταγράφονται στα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνονται ραγδαία. Μάλιστα πέρσι καταγράφηκε αριθμός-ρεκόρ καταθέσεων πινακίδων κυκλοφορίας με 365.000 οχήματα τη στιγμή που το 2010 ήταν μόλις 170.000 πινακίδες ενώ το 2009 με τα περίφημα «Πράσινα Τέλη» ξεπέρασαν τις 210.000 οι καταθέσεις πινακίδων.

Ποσοστά
Οσον αφορά στα ποσοστά το 2012 οι καταθέσεις πινακίδων σημείωσαν αύξηση 114% σε σχέση με το 2010, ενώ σε σχέση με το 2009 η αύξηση ήταν μικρότερη και υπολογίζεται σε 63,6%. Το κόστος κατάθεσης πινακίδων κυκλοφορίας βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων και οι προτάσεις που έχουν «πέσει» στο τραπέζι περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, ποσά ανάλογα των σκαφών που θα κυμαίνονται από 10 έως και 100 ευρώ, το κόστος έκδοσης νέων πινακίδων κυκλοφορίας που αυτή τη στιγμή κυμαίνεται σε περίπου 75 ευρώ, ενώ άλλο στέλεχος υποστήριξε την πρόταση για καταβολή του 50% των Τελών Κυκλοφορίας.

Αν τελικά υιοθετηθεί το νέο μέτρο τότε ο στόχος του υπουργείου είναι τριπλός, καθώς από τη μία θα μειωθούν τα εγκαταλελειμμένα Ι.Χ. στους δρόμους, θα μειωθούν οι ουρές στις εφορίες στο τέλος κάθε χρόνου και βέβαια θα αυξηθούν οι οριστικές διαγραφές των Ι.Χ., ενώ τώρα με το ισχύον καθεστώς της προσωρινής ακινησίας, χιλιάδες Ι.Χ. καταλήγουν σε πλανόδιους πωλητές έναντι μερικών δεκάδων ευρώ ενισχύοντας τη φοροδιαφυγή. Πάντως, από το μέτρο αναμένεται να εξαιρεθούν οι έμποροι αυτοκινήτων, οι ναυτικοί αλλά και οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό.


(e-go.gr)