Το «πράσινο φως» του κουαρτέτου αναμένει το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να προχωρήσει σε δομικές αλλαγές στον τρόπο και στο ύψος των τελών κυκλοφορίας των οχημάτων. Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης έχει ήδη επεξεργαστεί το σχέδιο και μάλιστα με προγραμματισμό προκειμένου το νέο σύστημα καταβολής και υπολογισμού να ισχύσει από φέτος.
Η καταβολή των τελών κυκλοφορίας γίνεται παραδοσιακά τον Νοέμβριο. Τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας ανήλθαν το 2014 στα περίπου 1,1 δισ. ευρώ και με τις παραπάνω παρεμβάσεις εκτιμάται ότι θα υπάρξει αύξηση των κρατικών εσόδων, αλλά με επιβάρυνση, όπως υποστηρίζουν στο υπουργείο Οικονομικών, των νοικοκυριών που διαθέτουν φοροδοτική ικανότητα.
Μάλιστα, οι αλλαγές αναμένεται να ισχύσουν από φέτος, καθώς οι τελευταίες πινελιές στη σχετική απόφαση μπαίνουν και έτσι οι ιδιοκτήτες οχημάτων από φέτος τον Νοέμβριο αναμένεται να καταβάλλουν το τέλος με τη νέα του μορφή.
Η μελέτη για το νέο σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας δρομολογήθηκε από το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να αυξηθεί η εισπραξιμότητα και προκειμένου να γίνει πιο δίκαιο το μέτρο.
Τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας ανήλθαν το 2014 στα περίπου 1,1 δισ. ευρώ και με τις παραπάνω παρεμβάσεις εκτιμάται ότι θα υπάρξει αύξηση των κρατικών εσόδων, αλλά με επιβάρυνση, όπως υποστηρίζουν στο υπουργείο Οικονομικών, των νοικοκυριών που διαθέτουν φοροδοτική ικανότητα.
Μεταξύ των νέων κριτηρίων που θα ισχύσουν είναι τα εξής:
• Ο αριθμός των ΙΧ οχημάτων ανά οικογένεια. Θα υπάρχει επιπλέον επιβάρυνση για το τρίτο όχημα.
• Το άθροισμα των κυβικών των οχημάτων ανά νοικοκυριό. Μια οικογένεια με ένα μεσαίο αυτοκίνητο, καθώς και ένα δεύτερο μικρού κυβισμού δεν πρέπει να περιμένει επιπλέον επιβάρυνση. Ωστόσο για οικογένειες με δυο πολύ μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα θα πρέπει να περιμένει επιβαρύνσεις.
• Κριτήριο εμπορικής αξίας για ΙΧ που πήραν αριθμό κυκλοφορίας μετά το 2010. Τα τέλη αυτής της κατηγορίας οχημάτων υπολογίζονται με βάση το πόσο ρυπογόνα είναι τα οχήματα. Έτσι τώρα θα μπει και εμπορική αξία για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας.
Παραδείγματα
Καινούργιο όχημα 3.500 κ.εκ. μοντέλο του 2015 με τιμή αγορά τα 100.000 ευρώ καταβάλλει τέλη κυκλοφορίας 507 ευρώ. Της ίδιας εταιρίας αυτοκίνητο εμπορικής αξίας 20.000 ευρώ αλλά μοντέλο του 2007 πληρώνει τέλη κυκλοφορίας 1.320 ευρώ.
Καινούργιο όχημα του 2015 κυβισμού 2.000 κ.εκ. με τιμή αγοράς τα 40.000 ευρώ πληρώνει τέλη κυκλοφορίας 135 ευρώ. Ένα άλλο όχημα της ίδιας εταιρίας με ίδιο κυβισμό αλλά που χρονολογείται από το 2005 και με τιμή αγοράς τα 12.000 ευρώ πληρώνει τέλη κυκλοφορίας 660 ευρώ.
Οι προτάσεις του υπουργείου Οικονομικών είναι ήδη έτοιμες, αλλά θα πρέπει να παρουσιαστούν στο κουαρτέτο που αναμένεται μέσα στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου να έρθει στην Ελλάδα.
Η καταβολή των τελών κυκλοφορίας γίνεται παραδοσιακά τον Νοέμβριο. Τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας ανήλθαν το 2014 στα περίπου 1,1 δισ. ευρώ και με τις παραπάνω παρεμβάσεις εκτιμάται ότι θα υπάρξει αύξηση των κρατικών εσόδων, αλλά με επιβάρυνση, όπως υποστηρίζουν στο υπουργείο Οικονομικών, των νοικοκυριών που διαθέτουν φοροδοτική ικανότητα.
Μάλιστα, οι αλλαγές αναμένεται να ισχύσουν από φέτος, καθώς οι τελευταίες πινελιές στη σχετική απόφαση μπαίνουν και έτσι οι ιδιοκτήτες οχημάτων από φέτος τον Νοέμβριο αναμένεται να καταβάλλουν το τέλος με τη νέα του μορφή.
Η μελέτη για το νέο σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας δρομολογήθηκε από το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να αυξηθεί η εισπραξιμότητα και προκειμένου να γίνει πιο δίκαιο το μέτρο.
Τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας ανήλθαν το 2014 στα περίπου 1,1 δισ. ευρώ και με τις παραπάνω παρεμβάσεις εκτιμάται ότι θα υπάρξει αύξηση των κρατικών εσόδων, αλλά με επιβάρυνση, όπως υποστηρίζουν στο υπουργείο Οικονομικών, των νοικοκυριών που διαθέτουν φοροδοτική ικανότητα.
Μεταξύ των νέων κριτηρίων που θα ισχύσουν είναι τα εξής:
• Ο αριθμός των ΙΧ οχημάτων ανά οικογένεια. Θα υπάρχει επιπλέον επιβάρυνση για το τρίτο όχημα.
• Το άθροισμα των κυβικών των οχημάτων ανά νοικοκυριό. Μια οικογένεια με ένα μεσαίο αυτοκίνητο, καθώς και ένα δεύτερο μικρού κυβισμού δεν πρέπει να περιμένει επιπλέον επιβάρυνση. Ωστόσο για οικογένειες με δυο πολύ μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα θα πρέπει να περιμένει επιβαρύνσεις.
• Κριτήριο εμπορικής αξίας για ΙΧ που πήραν αριθμό κυκλοφορίας μετά το 2010. Τα τέλη αυτής της κατηγορίας οχημάτων υπολογίζονται με βάση το πόσο ρυπογόνα είναι τα οχήματα. Έτσι τώρα θα μπει και εμπορική αξία για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας.
Παραδείγματα
Καινούργιο όχημα 3.500 κ.εκ. μοντέλο του 2015 με τιμή αγορά τα 100.000 ευρώ καταβάλλει τέλη κυκλοφορίας 507 ευρώ. Της ίδιας εταιρίας αυτοκίνητο εμπορικής αξίας 20.000 ευρώ αλλά μοντέλο του 2007 πληρώνει τέλη κυκλοφορίας 1.320 ευρώ.
Καινούργιο όχημα του 2015 κυβισμού 2.000 κ.εκ. με τιμή αγοράς τα 40.000 ευρώ πληρώνει τέλη κυκλοφορίας 135 ευρώ. Ένα άλλο όχημα της ίδιας εταιρίας με ίδιο κυβισμό αλλά που χρονολογείται από το 2005 και με τιμή αγοράς τα 12.000 ευρώ πληρώνει τέλη κυκλοφορίας 660 ευρώ.
Οι προτάσεις του υπουργείου Οικονομικών είναι ήδη έτοιμες, αλλά θα πρέπει να παρουσιαστούν στο κουαρτέτο που αναμένεται μέσα στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου να έρθει στην Ελλάδα.