18 Μαΐ 2017

Τσίπρας: Πλέον περνάμε σε θετική ατζέντα, η ΝΔ σε δύσκολη θέση

Τσίπρας: Πλέον περνάμε σε θετική ατζέντα, η ΝΔ σε δύσκολη θέσηΚατανοώ τη ΝΔ, γιατί όντως δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα στρατηγικής για αυτή, καθώς η αξιολόγηση κλείνει και οδεύουμε μετά από 7 χρόνια σε συνολική συμφωνία και για το χρέος και για το δημοσιονομικό μονοπάτι την επόμενη δεκαετία, τόνισε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας στην Ολομέλεια της Βουλής, εξαπολύοντας δριμεία επίθεση στον αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Κ.Μητσοτάκη. «Περνάμε πλέον σε θετική ατζέντα και χάνετε τους βασικούς συμμάχους σας που είναι η καλλιέργεια φόβου και η καταστροφολογία», πρόσθεσε.


Απέδωσε δε αυτό το ενδιαφέρον για την αξιωματική αντιπολίτευση, στο ότι «τώρα που δίνεται η δυνατότητα μετά από 7 χρόνια να σχεδιάσουμε την επόμενη ημέρα θα ήταν χρήσιμη μια σοβαρή αντιπολίτευση». 

Ο πρωθυπουργός συνεχίζοντας την επίθεση στην ΝΔ την κατηγόρησε όχι μόνο για έλλειψη επιχειρημάτων και εναλλακτικής πρότασης, αλλά και για προσπάθεια παραπλάνησης του λαού σχετικά με τέταρτα μνημόνια, το ύψος των μέτρων και των αντιμέτρων, καθώς για τους όρους και το χρόνο εφαρμογής των θετικών μέτρων. 

«Θα σταθώ στα δύο βασικότερα εκ των ψευδών, στα αφηγήματα της καταστροφολογίας περί 4ου μνημονίου και ψευδοαντιμέτρων», είπε ο ο πρωθυπουργός. 

Επαναλαμβάνοντας ότι η συμφωνία είναι δημοσιονομικά ουδέτερη, τόνισε ότι αυτά που λέει η ΝΔ ότι χρειάζεται πρωτογενές πλεόνασμα 5,5% για να εφαρμοστούν τα αντίμετρα, είναι εσκεμμένη παραπλάνηση. Τα αντίμετρα ύψους 1% θα εφαρμοστούν ταυτόχρονα με τα επιπλέον μέτρα το 2019, αν το σύνολο το θεσμών -και όχι μόνο το ΔΝΤ- κρίνουν ότι επιτεύχθηκε ο στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% το 2018, ξεκαθάρισε. Στόχος μάλιστα, που, όπως είπε, είναι σίγουρος ότι θα επιτευχθεί, δεδομένου ότι το 2016, υπό αρνητικές συνθήκες, η κυβέρνηση πέτυχε ήδη πλεόνασμα 4,2%. «Τα επιχειρήματά σας περί αποτυχίας επίτευξης των στόχων και ενεργοποίησης του δημοσιονομικού κόφτη» εξουδετερώθηκαν.

«Τα αντίμετρα για μας είναι οδοδείκτης και μια στρατηγική επιλογή να αποτελέσουν τη βάση για την οικοδόμηση κοινωνικού κράτους, κοινωνικού μισθού, να δημιουργήσουμε ένα δίκτυ κοινωνικής προστασίας», είπε ο πρωθυπουργός.

Σε ό,τι αφορά δε το αφήγημα της ΝΔ περί τέταρτου μνημονίου, ο Αλέξης Τσίπρας απάντησε ότι εάν βαφτίζουν κάθε μεσοπρόθεσμα πρόγραμμα, μνημόνιο τότε δεν πρόκειται για το τέταρτο, αλλά για το 40ο. δέκατο. «Αν μετρούσαμε για μνημόνιο κάθε μεσοπρόθεσμο που έφερναν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, θα είχαμε φτάσει σήμερα όχι στο 4ο αλλά στο 40ο μνημόνιο, ενώ έχουμε και «καμιά δεκαριά» για τα επόμενα χρόνια» είπε..

Σε ό,τι αφορά τα οφέλη της συμφωνίας για τη χώρα, είπε ότι εξασφαλίζεται η επόμενη δόση του δανείου, αντίμετρα ισόποσα με τα μέτρα και δημοσιονομικό περιθώριο 5,5 δισ. που θα πάνε για στήριξη των ασθενέστερων και όχι των ημετέρων, αλλά κυρίως τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για την ελάφρυνση του χρέους, που θα οδηγήσουν σε θετική έκθεση βιωσιμότητας από το ΔΝΤ, ανάβοντας το πράσινο φως για ένταξη των ελληνικών ομολόγων στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ (QE). 

Ο πρωθυπουργός επανέλαβε κατά την ομιλία του στη Βουλή ότι χωρίς εξασφάλιση μέτρων για το χρέος από το 2018 που θα οδηγήσουν σε έξοδο από την κρίση, τα μέτρα περικοπών της συμφωνίας δεν θα εφαρμοστούν.

«κύριε Μητσοτάκη κινδυνεύετε να γινετε γραφικός»

«Αφιερωμένο» στον αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης ήταν το πρώτο μέρος της ομιλίας του κ. Τσίπρα στην Ολομέλεια της Βουλής. 

«Παρακολούθησα με ειλικρινή καταννόηση την προσπάθεια που κατέβαλε ο κ. Μητσοτάκης να μας πείσεις ότι ξανακαταστρέφουμε τη χώρα, ότι διαλύουμε την κοινωνία και ότι ενώ παραλάβαμε παράδεισο το 2015 έχουμε πάει τη χώρα στην κόλαση» είπε ανεβαίνοντας στο βήμα ο πρωθυπουργός. 

Ωστόσο, υπογράμμισε ο κ. Τσίπρας, «δεν έφερε τίποτα καινούργιο στα επιχειρήματα που εδω και καιρό αναπαράγει η ΝΔ, και όχι μόνο αυτή, δεδομένης της υπεροπλίας που διαθέτει στα συστημικά μέσα επικοινωνίας».

Τελικά όμως, «στη πολιτική δεν αρκεί να έχεις υπεροπλία σε ΜΜΕ, γιατί στο τέλος της ημέρας πολιτική δεν είναι μόνο επικοινωνία. Θέλει και στρατηγική και ψυχή η πολιτική» σημείωσε.

Απευθυνόμενος στον Κ.Μητσοτάκη τόνισε πως «δεν τα καταφέρνετε να πείσετε, όχι γιατι δεν το έχετε, όπως θα σπεύσουν να πουν ορισμένοι. Δεν σας υποτιμώ ως αντίπαλο. Εκτιμώ ότι είστε ισχυρός αντίπαλος. Είστε όμως εγκλωβισμένος σε μια αδιέξοδη καταστροφική στρατηγική, που όμως έχει ημερομηνία λήξης. Λειτουργείτε ως ψευδοπροφήτης που δεν επιβεβαιώνεται ποτέ». 

«Όσο περνάει ο καιρός κινδυνεύετε, κ. Μητσοτάκη, να γίνετε γραφικός» είπε ο πρωθυπουργός μεταξύ άλλων.

Φαντατείτε, πρόθεσε, «τον εαυτό σας τον Μάιο του 2019, οπότε θα βρισκόμαστε πριν τις ευρωεκλογές και θα αναμετρηθούμε στις κάλπες. θα είστε 3,5 χρόνια αρχηγός ενός κόμματος που προβλέπει και ζητά αδιάλειπτα εκλογές, που προβλέπει κόφτες και αποτυχίες, αλλά τίποτα από αυτά δεν γίνεται τελικά. Είναι αυτό σοβαρή στρατηγική;».

Και απευθυνόμενος στον κ. Μητσοτάκη είπε: «Σήμερα είχατε μια μεγάλη ευκαιρία για την παράταξή σας να αλλαξετε αφήγημα και αυτή την ευκαιρία την πετάτε». 

«Γιατί τι λέτε στο λαό; Δύο πράγματα: ότι η κυβέρνηση φέρνει τέταρτο μνημόνιο και τα αντίμετρα είναι αέρας κοπανιστός. Θα ζητήσω από τους συνεργάτες μου να κρατήσουν τις σημερινές δηλώσεις για τα σποτάκια των ευρωεκλογών. Γιατί το Μάιο του 2019 που είναι οι ευρωεκλογές όχι μόνο δεν θα έχουμε τέταρτο μνημόνιο, αλλά θα διανύουμε ήδη ένα χρόνο εκτός μνημονίου, γιατί θα βγούμε οριστικά το καλοκαίρι του 2018, και θα έχουμε και τρεις μήνες που θα έχουν ενεργοποιηθεί όλα τα αντίμετρα -που εσείς θα καταψηφίσετε- τα οποία θα ανακουφίζουν εκατοντάδες χιλιάδες νοικοκυριά» τόνισε ο πρωθυπουργός.

Εξηγώντας δε την «αγωνία» του αυτή για την πορεία της ΝΔ ο κ. Τσίπρας είπε ότι «τώρα που δίνεται η δυνατότητα μετά από 7 χρόνια να σχεδιάσουμε την επόμενη ημέρα θα ήταν χρήσιμη μια σοβαρή αντιπολίτευση», για να συνεχίσει «αλλά αν ακούτε τον κ. Γεωργιάδη πολύ δύσκολα θα αλλάξετε στρατηγική. Εχετε παραδώσει τα κλειδιά του σπιτιού σας στους ακραίους και στο τέλος μπορεί να χάσετε και το σπίτι».

Καταννοώ πάντως απολύτως τη θέση του κ. Μητσοτάκη, γιατί δημιουργείται τεράστιο δομικό πρόβλημα για την ΝΔ με το ότι κλείνει η αξιολόγηση και οδεύουμε μετά από επτά ολόκληρα χρόνια σε μια συνολική συμφωνία για να βγει η χώρα από τα μνημόνια. Περνάμε σε μια θετική ατζέντα και για τη χώρα και για την κοινωνία, και όταν αυτό γίνει πραγματικότητα θα έχετε χάσει τους βασικούς συμμάχους σας το φόβο και την καταστροφολογία» τόνισε ο πρωθυπουργός.

Αντιδράτε με τη λογική που λέει ότι εάν η πραγματικότητα δεν συμφωνεί μαζί σας, τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα, συνέχισε την επίθεση ο κ. Τσίπρας.

«Όταν έγινε φανερό ότι θα υπάρξουν και αντίμετρα και ότι για κάθε αρνητικό μέτρο θα ψηφίζεται και ένα θετικό και ότι θα υπάρξει και καθαρός διάδρομος δεκαετίας για το χρέος και οτι θα μπορέσουμε να σταθούμε στα πόδια μας και να βγούμε από τα μνημόνια η ΝΔ και τα ΜΜΕ που την στηρίζουν άλλαξαν τροπάρι. Δεν μας λένε πια ότι καταστρέφουμε τη χώρα επειδή δεν υπογράφουμε την όποια συμφωνία, αλλά την καταστρέφουμε επειδή έχουμε συμφωνία και προσπαθούν να μας πείσουν ότι τα περιοριστικά μέτρα είναι βαρύτερα από τα θετικά».

«Όταν η πραγματικότητα δεν μας αρέσει αντί να αλλάξουμε τα επιχειρήματα αλλάζουμε την πραγματικότητα. Τα αντίμετρα δεν είναι αέρας κοπανιστός, αλλά τα επιχειρήματά σας», είπε ο πρωθυπουργός και κατηγόρησε τη ΝΔ για «ασύλληπτη εργασία ψεύδους και παραπλάνησης της κοινής γνώμης».

Ο κ. Τσίπρας παρουσίασε στην Ολομέλεια αποκόμματα εφημερίδων με τίτλους: «Έρχεται τέταρτο μνημόνιο, δεν υπάρχει χρηματοδότηση πέφτει η κυβέρνηση» και προσέθεσε: «Πέρα από ψεύτες είσαστε και κουτοπόνηροι. Ένα χρόνο πριν από τον Μάιο του 2016 λέγατε τα ίδια ακριβώς». 

Αυτό το τέταρτο μνημόνιο πόσες φορές θα ψηφιστεί; διερωτήθηκε ο πρωθυπουργός.

«Δεν ψηφίζετε τα αντίμετρα ύψους 4 δισ. ευρώ που έχουν συμφωνηθεί με τους δανειστές και φέρνετε τροπολογία για αντίμετρα που δεν έχουν συμφωνηθεί, ενώ τον Δεκέμβριο είχατε καταψηφίσει το επίδομα στους χαμηλοσυνταξιούχους. Δεν μπορώ να σας παρακολουθήσω. Ή τα έχετε χάσει τελείως με το κλείσιμο της αξιολόγησης ή βρίσκεστε σε πανικό», είπε απευθυνόμενος τον κ. Μητσοτάκη ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.

«Η ιστορία σας είναι σκάνδαλα μίζες, ρεμούλες. Αυτό είναι που σας βάζει σε πανικό και φέρεστε σαν ξεπουπουλιασμένα κοτόπουλο» προσέθεσε και τόνισε: «Δεν θα υπάρξει αριστερή παρένθεση. Η μόνη παρένθεση που θα κλείσει θα είναι η κρίση των μνημονίων και της άρσης κυριαρχίας που εσείς οδηγήσατε τη χώρα αφού πρώτα τη λεηλατήσατε. Φοβάστε ότι θα έρθουν αποδείξεις και στις εξεταστικές επιτροπές και στα δικαστήρια».

Συνεχίζοντας στο ίδιο κλίμα, ο κ. Τσίπρας είπε: «Σιγοντάρατε τους ποιο ακραίους από τους δανειστές. Πηγαίνατε στο Βερολίνο και αντί να φοράτε τη φανέλα της Εθνικής Ελλάδας φοράγατε τη φανέλα του ΔΝΤ».

Καθήκον να βγάλουμε τη χώρα από την κρίση