Τη στιγμή που αρκετές πόλεις στη Γερμανία είναι έτοιμες να απαγορεύσουν την κυκλοφορία σε παλιά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα (Euro5 και παλαιότερα) οι επιτήδειοι έμποροι σε όλα τα Βαλκάνια σπεύδουν να τα αποκτήσουν έναντι πινακίου φακής για να πουλήσουν στις χώρες τους σε πολύ υψηλότερες τιμές.
Του Γιώργου Κ. Ανδρή (ga@newsauto.gr)
Άλλωστε μεγάλοι χαμένοι από την απαγόρευση κίνησης των παλαιών diesel οχημάτων φαίνεται πως είναι οι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη Γερμανία καθώς οι καταναλωτές γυρνούν την πλάτη τους στα παλαιάς τεχνολογίας πετρελαιοκίνητα οχήματα και επιλέγουν βενζινοκίνητα.
WHAT CAR ?
4 λόγοι για να το επιλέξεις και η φοβερή τιμή του - Δες εδω
Επιθυμώ τώρα να κάνω Τest Drive στη νέα Mercedes...
Το νέο Focus μας προκαλεί με τιμή...
Το νέο μεγάλο Skoda KodiaQ σε τιμή έκπληξη...
Ψάχνεις αξιόπιστο μεταχειρισμένο; Μπες εδώ!
Μάλιστα τα απούλητα αυτοκίνητα έχουν οικονομικές επιπτώσεις για τους εμπόρους καθώς κάθε όχημα που παραμένει για καιρό στο κατάστημα συνεπάγεται κόστος. Οι έμποροι εκτιμούν ότι τα αυτοκίνητα diesel έχουν απολέσει μέσα στα τελευταία χρόνια τουλάχιστον 40% της αξίας τους στη γερμανική αγορά.
Όλοι λοιπόν οι έμποροι μεταχειρισμένων της Γερμανίας έχουν αποφασίσει να «ξεφορτωθούν» τα παλιά και ρυπογόνα πετρελαιοκίνητα μοντέλα που έχουν στα καταστήματά τους ώστε να μειώσουν τις ζημίες τους σε μια ξαφνική απαγόρευση της κυκλοφορίας τους.
Σε αυτό το σημείο εισέρχονται οι επιτήδειοι έμποροι μεταχειρισμένων, από άλλα κράτη των Βαλκανίων μεταξύ των οποίων και από την Ελλάδα, οι οποίοι πραγματοποιούν μαζικές αγορές παλαιών πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων πετυχαίνοντας πάρα πολύ χαμηλές τιμές.
Στη συνέχεια κάνουν ένα μικρό «φρεσκάρισμα» στα μηχανικά μέρη και στο αμάξωμα στα εν λόγω «σαπάκια», οι περισσότεροι εξ αυτών γυρίζουν τα χιλιόμετρα που αναγράφουν τα κοντέρ τους και όπως είναι γυαλισμένα και «καθαρά» τα διαθέτουν προς πώληση σε ανυποψίαστους καταναλωτές κερδίζοντας πολλές χιλιάδες ευρώ από το καθένα από αυτά.
Η Γερμανία εξάγει τα… «σαπάκια»
Την ώρα που τα ρυπαρά πετρελαιοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας αποβάλλονται σταδιακά από τους γερμανικούς δρόμους, σε ορισμένες βαλκανικές χώρες υποψήφιοι αγοραστές μεταχειρισμένων οχημάτων παρακολουθούν με ενδιαφέρον τις εξελίξεις.
Στην Ελλάδα μόνο στο 9μηνο του 2018 οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καταγράφει αύξηση 48% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017 καθώς έχουν εισαχθεί πάνω από 47.000 αυτοκίνητα έναντι 31.889 οχημάτων. Αν υπολογίσει κανείς την διαφορά με το 2016 τότε θα αντιληφθεί πως οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καταγράφουν αύξηση 130%!
Στη Σερβία τα πράγματα καταγράφονται χειρότερα καθώς το περασμένο καλοκαίρι εισήχθησαν πάνω από 300.000 μεταχειρισμένα από τη Γερμανία.
Ο Μίλος Πέτροβιτς, πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων της Σερβίας, δεν βλέπει θετικά τις εξελίξεις των τελευταίων ετών. «Εάν κοιτάξουμε την περίοδο των τελευταίων πέντε ετών, βλέπουμε ότι έχουν έρθει στη Σερβία 600.000 μεταχειρισμένα οχήματα που δεν θέλει πια η Ευρώπη. Αυτό που πονά περισσότερο εμάς που ασχολούμαστε με σύγχρονα τεχνολογικά προϊόντα είναι το γεγονός ότι η Σερβία έχει εξελιχθεί σε νεκροταφείο αυτοκινήτων».
Επίσης ένα μεγάλο ποσοστό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων στη Ρουμανία σήμερα προέρχεται από τη Γερμανία. Το 2017 ανήλθαν σε 300.000 Ι.Χ., εκ των οποίων το 70% αφορούσε σε diesel μοντέλα.
Με λίγα λόγια η περιοχή των Βαλκανίων κινδυνεύει να εξελιχθεί σε… «χωματερή για παλιά αυτοκίνητα» από τις δυτικοευρωπαϊκές χώρες
newsauto.gr