Κοντά στην ολοκλήρωση βρίσκεται η κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ, που ξεκινά από τα ελληνοτουρκικά σύνορα και καταλήγει στην Ιταλία μέσω Αλβανίας, ενώ η εμπορική λειτουργία του έργου προγραμματίζεται για το 2020.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε η διευθύντρια του έργου για την Ελλάδα Κατερίνα Παπαλεξανδρή, μιλώντας στο Athens Energy Forum έχει ολοκληρωθεί κατά 100% η διάνοιξη της ζώνης εργασίας, ενώ σε περισσότερα από 500 χιλιόμετρα (επί συνόλου 550) ο αγωγός έχει επικαλυφθεί και βρίσκεται σε στάδιο αποκατάστασης της επιφάνειας του εδάφους. Σ
τα τέλη του 2018 ξεκίνησε εξάλλου η κατασκευή του υποθαλάσσιου αγωγού Αλβανίας – Ιταλίας.
Η λειτουργία του ΤΑΡ θα είναι σημαντική για την ελληνική αγορά, όχι μόνο για την προσθήκη μιας ακόμη πηγής εφοδιασμού από το Αζερμπαϊτζάν αλλά και για την πρόσβαση στην ιταλική αγορά μέσω αντίστροφης ροής, τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της M&M Gas, Παναγιώτης Κανελλόπουλος.
Ο ίδιος υπογράμμισε το ρόλο του σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στη Ρεβυθούσα, ιδίως μετά την αναβάθμιση που ολοκληρώθηκε πρόσφατα, για την ασφάλεια εφοδιασμού της ελληνικής αγοράς.
Ο διευθυντής λειτουργίας του ΔΕΣΦΑ Νίκος Κατσής ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε η προμελέτη για την κατασκευή της διασύνδεσης Ελλάδας – Σκοπίων.
Τα επόμενα βήματα για την κατασκευή του αγωγού είναι η διεξαγωγή market test, η υπογραφή διακυβερνητικής συμφωνίας, η ένταξή του στο επενδυτικό πρόγραμμα του Διαχειριστή και η λήψη τελικής επενδυτικής απόφασης.
Την πρόοδο για την υλοποίηση του πλωτού σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην Αλεξανδρούπολη παρουσίασε ο αντιπρόεδρος της Gastrade, που αναπτύσσει το έργο, Γιάννης Αράπογλου.
Όπως είπε έχει ολοκληρωθεί η αδειοδότηση του έργου ενώ το πρώτο market test ολοκληρώθηκε στις 31 Δεκεμβρίου με την εκδήλωση ενδιαφέροντος για αεριοποίηση ποσοτήτων ύψους 12,2 δισ. κυβικών μέτρων ετησίως, μέγεθος που υπερβαίνει την δυναμικότητα του σταθμού.