Σε επιφυλακή βρίσκονται οι ναυτιλιακές εταιρίες μετά τις επιθέσεις στα δύο δεξαμενόπλοια στον Κόλπο του Ομάν.
Όπως φαίνεται τα βλέμματα της διεθνούς κοινότητας, όπως και των Ελλήνων εφοπλιστών είναι στραμμένα στα δύο δεξαμενόπλοια, αφενός για την ασφάλεια των ελληνικών πλοίων και των πληρωμάτων που διαπλέουν τα Στενά του Χορμούζ και φυσικά για τις τυχόν επιπτώσεις που θα έχουν οι επιθέσεις στις τιμές του πετρελαίου,
Άλλωστε το συγκεκριμένο πέρασμα δεν είναι τυχαίο, αντιθέτως έχει τεράστια σημασία για την παγκόσμια ναυσιπλοΐα, καθώς καθημερινά από εκεί μεταφέρεται το 20% της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες δεν έχουν λάβει κάποια επίσημη οδηγία ή ανακοίνωση, αλλά βρίσκονται σε επιφυλακή, καθώς ελέγχουν το 25% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων.
Μία μέρα μετά τις επιθέσεις στα δύο δεξαμενόπλοια τόσο οι Ελληνες εφοπλιστές, όσο και ναυτιλιακές ανά τον κόσμο δεν έχουν ακόμη ξεκάθαρη εικόνα του τι συμβαίνει.
Αυτό που τους απασχολεί είναι τα γεωπολιτικά παιχνίδια που κρύβονται από πίσω, καθώς μέσα στο καζάνι που βράζει για την κατάσταση στο Κόλπο του Ομάν είναι η Σαουδική Αραβία, το Ιράν, η Υεμένη και οι ΗΠΑ.
Οι Ελληνες εφοπλιστές παρακολουθούν συνεχώς τις τιμές του πετρελαίου στην διεθνή αγορά, καθώς μετά τις δύο επιθέσεις η τιμή του πετρελαίου ανέβηκε κατά 4% ενώ στη συνέχεια υποχώρησε στο 2%.
Σημειώνεται πως μία μέρα πριν, την Τετάρτη, την προηγούμενη των εκρήξεων στα δύο δεξαμενόπλοια η τιμή του πετρελαίου είχε υποχωρήσει κατά 4%».
Αυτό που νοιάζει αυτή την στιγμή της ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες είναι αφενός να ληφθούν μέτρα ώστε να δώσουν τις σωστές οδηγίες στα πλοία που πρόκειται να περάσουν από το σημείο αφετέρου οι διοικήσεις των ναυτιλιακών εταιρειών να συνεννοηθούν με τους ναυλωτές, δηλαδή με τις πετρελαϊκές εταιρείες το πετρέλαιο των οποίων μεταφέρουμε.
Σύμφωνα με τις πρώτες επαφές που έγινε με μυστικές υπηρεσίες και άλλα κράτη, αναφέρεται πως υπάρχουν αρκετές ποντισμένες νάρκες στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή.
Σημειώνεται πως ο στόλος δεξαμενόπλοιων των Ελλήνων εφοπλιστών ξεπερνάει τα 130 εκατομμύρια τόνους και αυξάνει με ετήσιο ρυθμό 7%, σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές.