«Οχι στη μοιρολατρεία, όχι στις καχυποψίες. Ο μόνος εχθρός που μπορεί να μας νικήσει είναι η διχόνοια», διεμήνυσε από τη Θεσσαλονίκη ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, στέλνοντας το μήνυμα ότι «με πίστη στις δυνάμεις του και ενότητα ο ελληνικός λαός θα τα καταφέρει, όπως έχει κάνει και στο παρελθόν σε ανάλογα δύσκολες καταστάσεις»...
«Δείξαμε πολλά, όμως δεν έχουμε πετύχει ακόμη όλους τους στόχους» σημείωσε, εκφράζοντας την αισιοδοξία του ότι η Ελλάδα θα τα καταφέρει για μία ακόμη φορά. Οπως είπε χαρακτηριστικά, σε 10 χρόνια που θα γιορτάζουμε την παλιγγενεσία θα είμαστε πολύ καλύτερα.
Ο Πρωθυπουργός εγκαινίασε την έκθεση με τίτλο «Κειμήλια Απελευθέρωσης 1912 -1913», στο πλαίσιο του εορτασμού των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της πόλης, που έγινε στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, ενώπιον του Προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια.
Χωρίς να την κατονομάσει, ο πρωθυπουργός καταφέρθηκε εναντίον της Χρυσής Αυγής, λέγοντας ότι «την Κυριακή θα γιορτάσουμε το "όχι" στον φασισμό και ο πατριωτισμός δεν είναι σημαία ευκαιρίας, δεν είναι μίσος προς όλους τους άλλους».
«Δεν μπορούν να νοσταλγούν τους δυνάστες του έθνους για να πουλήσουν πατριωτισμό. Ο πατριωτισμός πάει χέρι - χέρι με τη Δημοκρατία», τόνισε ο Πρωθυπουργός.
Ο κ. Σαμαράς τόνισε ότι η επέτειος για την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης είναι ευκαιρία όχι μόνο να τιμήσουμε τους προγόνους μας, αλλά και να σκύψουμε μέσα μας, για να δούμε τις δυνάμεις που έχουμε ως έθνος. Ο Πρωθυπουργός τόνισε ότι όταν οι Έλληνες κατάφεραν αυτόν τον άθλο, βρίσκονταν υπό διεθνή οικονομικό έλεγχο και σε κατάρρευση.
Ποτέ μια χώρα δεν κατάφερε τόσο σύντομα να συνέλθει και να καταγράψει τέτοιο θρίαμβο, τόνισε και πρόσθεσε: Οι δυσκολίες δεν πτόησαν το φρόνημα του ελληνισμού, δεν νίκησαν την Ελλάδα, αλλά την αναγέννησαν, την έκαναν πιο δυνατή.
Τώρα πρέπει να απελευθερώσουμε το λαό μας από τα δεσμά της υπανάπτυξης και τη υπερχρέωσης, επισήμανε ο πρωθυπουργός και σημείωσε: «Τώρα αποκαθιστούμε την αξιοπιστία της χώρας, αγωνιζόμαστε να σπάσουμε τον φαύλο κύκλο της λιτότητας. Μέχρι πριν από λίγους μήνες οι περισσότεροι δεν πίστευαν ότι θα μείνουμε στην ευρωζώνη, μας είχαν ξεγραμμένους. Τώρα ποντάρουν στην επιτυχία μας.
«Κάθε μεγάλη επιτυχία του έθνους βασίζεται σε δύο στοιχεία: πίστη στις δυνάμεις μας και ενότητα» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός και έδειξε προς μια επιγραφή στην αίθουσα της εκδήλωσης, η οποία αναφέρει: «Οι Έλληνες ενωμένοι κάνουμε θαύματα».
Δηλώσεις Ανθιμου
Την ευγνωμοσύνη του λαού της Θεσσαλονίκης και της Μακεδονίας για την επανίδρυση του υπουργείου Μακεδονίας - Θράκης μετέφερε ο μητροπολίτης Ανθιμος στον Πρωθυπουργό μετά το τέλος της πανηγυρικής δοξολογίας για τον πολιούχο της πόλης Αγιο Δημήτριο.
Μεταξύ άλλων ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης ευχήθηκε να κερδηθεί η μάχη για την ανάκαμψη της εθνικής οικονομίας.
Οι μεγάλες ευρωπαϊκές δυνάμεις πρέπει να σταθμίσουν τις ευθύνες τους, σημείωσε και στο σημείο αυτό απήγγειλε στίχους από τον Ύμνο εις την Ελευθερίαν του Διονυσίου Σολωμού: «Μὲ τὰ ροῦχα αἱματωμένα/ ξέρω ὅτι ἔβγαινες κρυφὰ/ νὰ γυρεύῃς εἰς τὰ ξένα/ ἄλλα χέρια δυνατά. Μοναχὴ τὸ δρόμο ἐπῆρες,/ ἐξανάλθες μοναχή·/ δὲν εἴν' εὔκολες οἱ θύρες / ἐὰν ἡ χρεία τὲς κουρταλῇ.
«Ζήτω η Θεσσαλονίκη. Ζήτω η Μακεδονία. Ζήτω η Ελλάδα», τόνισε ο μητροπολίτης Ανθιμος κλείνοντας την παρέμβασή του και εκτίμησε ότι με τη βοήθεια του Θεού όλα θα πάνε καλά, με πίστη και υπομονή.
Στη Θεσσαλονίκη βρίσκεται και ο υπουργός Εθνικής Αμυνας, Πάνος Παναγιωτόπουλος, ο οποίος έχει επαφές με τις αρχές της πόλης και θα συνοδέψει τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας σε όλες τις εκδηλώσεις για τον τριπλό εορτασμό.
Στην Θεσσαλονίκη έδωσε το «παρών» και ο πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων Πάνος Καμμένος, ο οποίος δήλωσε: «Εύχομαι σύντομα η Ελλάδα να γιορτάσει την απελευθέρωσή της από εκείνους τους δανειστές που λειτουργούν ως βδέλλες πίνοντας το αίμα του ελληνικού λαού».
«Απορία και ανησυχία» εκφράζει ο υπεύθυνος Αμυνας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Θ. Δρίτσας, για τις πληροφορίες ότι περίπου 1.000 στρατιώτες θα έχουν άτυπα αστυνομικά καθήκοντα, κατά την παρέλαση στη Θεσσαλονίκη.
Ο κ. Δρίτσας αναφέρει ότι «είναι αδιανόητη και επικίνδυνη ακόμα και μόνο η σκέψη να ανατίθενται σε στρατιωτικούς καθήκοντα άτυπης αστυνόμευσης» και προσθέτει ότι «παρά το προφορικό - τηλεφωνικό ήδη από προχθές διάβημά μου δεν έχει υπάρξει καμία διάψευση των πληροφοριών».
Ο κ. Δρίτσας καλεί την κυβέρνηση «να ακυρώσει κάθε παρανοϊκή σκέψη, έστω έμμεσης εμπλοκής, των ενόπλων δυνάμεων σε αστυνομικού χαρακτήρα αποστολές» και καταλήγει: «Ο λαός έχει δικαίωμα να τιμήσει την επέτειο, προβάλλοντας τις
σύγχρονες διεκδικήσεις του».
(tanea.gr)
