Όπως αναφέρει η εφημερίδα, το πρόβλημα προκύπτει καθώς εδώ και τέσσερις μήνες δεν υπάρχει νόμος που να καθορίζει πώς θα βγαίνουν οι συντάξεις για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα (δηλαδή συμπληρώνουν την ηλικία ή τα απαιτούμενα έτη ασφάλισης) από την 1η/1/2015 και μετά.
Το πρόβλημα επιτείνεται καθώς δεν ισχύει ούτε το παλιό σύστημα υπολογισμού, γιατί και αυτό θα πρέπει να αποφασιστεί είτε με νέο νόμο είτε με υπουργική απόφαση, αν θα ισχύει και για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μετά την 1η/1/2015 ή αν θα παραμείνει μόνο για όσους θεμελίωσαν δικαίωμα μέχρι την 31η/12/2014.
Παρότι όμως οι νέες συντάξεις είναι σε κενό νόμου, εντούτοις τα Ταμεία, όπως συμβαίνει ήδη στο ΙΚΑ, προχωρούν σχεδόν αυθαίρετα στην έκδοση αποφάσεων για όσους θεμελιώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης μετά την 1η/1/2015 και εφαρμόζουν το παλιό σύστημα.
Σε μία από τις αποφάσεις αυτές, που αποκαλύπτει η εφημερίδα, η σύνταξη υπολογίστηκε με το παλιό σύστημα, αλλά ο διευθυντής προειδοποιεί στο τέλος την 52χρονη συνταξιούχο ότι «επιφυλασσόμαστε για τυχόν αναθεώρηση της παρούσης απόφασης να προκύψει μεταβολή στον υπολογισμό του ποσού σύνταξης με τις νέες διατάξεις. Ενδέχεται να αλλάξει το ποσό της σύνταξης».