27 Μαρ 2014

Φουντώνει η κόντρα Γεωργιάδη-φαρμακοποιών

Αντιπαράθεση του προέδρου του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου με τον υπουργό Υγείας. Αφορμή αποτέλεσε η απεργία διαρκείας που έχουν προκηρύξει οι φαρμακοποιοί.

Μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του Mega ο κ. Θεοδοσιάδης είπε: «Έχουμε αποφασίσει απεργία διαρκείας διότι αισθανόμαστε ότι μας κοροϊδέψανε. Όλη η κυβέρνηση μας κορόιδεψε και το ηθικό μέρος είναι βαρύτερο από το πολιτικό, το συνδικαλιστικό και το κλαδικό. Μας κορόιδεψε όλη η κυβέρνηση. Είμαι απολύτως σαφής. Φτιάχτηκε μία έκθεση του ΟΟΣΑ η οποία είχε 100 πράγματα που αφορούσε το φαρμακείο χωρίς εμείς να ερωτηθούμε σε κανένα σημείο. Ας μας ακούγαν και ας μην υιοθετούσαν τις απόψεις μας. Συζητήσαμε για την έκθεση του ΟΟΣΑ με τον κ. Χατζηδάκη και μας είπε ότι αυτά που γράφουν για αλυσίδες και για σούπερ μάρκετ, τα ιδιοκτησιακά, μην τα λαμβάνετε υπόψη, αγνοήστε τα. Τα αγνοήσαμε. Συζητάμε με τον κ. Γεωργιάδη και το μόνο που συζητάμε επί δύο μήνες είναι τα ΜΥΣΥΦΑ και αν θα τα πουλάμε εδώ ή εκεί. Και ξαφνικά μαθαίνουμε ότι έρχονται διατάξεις που επιτρέπουν αλυσίδες, δηλαδή μονοπώλια φαρμακείων, έρχονται διατάξεις που μιλάνε για φαρμακεία μέσα στα σούπερ μάρκετ και πείτε μου αν αυτό δεν είναι ο ορισμός της κοροϊδίας».

Η απάντηση του υπουργού Υγείας, στην ίδια εκπομπή, ήταν η εξής: «Ολο το Δ.Σ. του ΠΦΣ ήρθαν στο γραφείο μου περίπου 2-3 εβδομάδες πριν. Τους είπα εγώ και οι συνεργάτες μου ότι η εργαλειοθήκη έχει 45 σημεία και από αυτά αποκρούουμε 5 και τα υπόλοιπα τα δεχόμαστε. Η πρόταση της εργαλειοθήκης για το ιδιοκτησιακό ήταν να μπορεί να αγοράζει φαρμακείο ο οποιοσδήποτε Έλληνας και να μπορεί αυτός να προσλαμβάνει έναν φαρμακοποιό για να το λειτουργεί. Αυτό το απορρίψαμε. Οπως η πρόταση της τρόικας ήταν η άρση των πληθυσμιακών κριτηρίων, το οποίο επίσης απορρίψαμε. Οπως η πρόταση της τρόικας ήταν να μπορούν τα σούπερ μάρκετ να ανοίγουν δικά τους φαρμακεία πέρα των πληθυσμιακών κριτηρίων χωρίς φαρμακοποιό παρά μόνο ως υπάλληλο. Πράγμα που επίσης απορρίψαμε. Άρα μην μου λέτε περί κοροϊδίας, γιατί θα σας πω την αλήθεια. Αισθάνομαι πάρα πολύ άσχημα γιατί συνάδελφοί μου στην κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή εισηγήθηκαν να κάνουμε δεκτά όλα τα αιτήματα της τρόικας με βασικό επιχείρημα ότι οι Έλληνες φαρμακοποιοί είναι τόσο κακομαθημένοι που για οτιδήποτε συμβεί θα κάνουν απεργία διαρκείας. Και εγώ ξόδεψα δύο μήνες από τη ζωή μου διαπραγματευόμενος για να μην πάμε, όπως ήταν η πρόταση της τρόικας, σε οριζόντια μείωση κέρδους αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου του 2014 στο 15%, για να μην συμπεριλάβουμε τους φαρμακοποιούς στο κλόου μπακ, για να μην άρουμε τα πληθυσμιακά κριτήρια, για να μην πάμε τα ΜΥΣΥΦΑ στα σούπερ μάρκετ. Αν λοιπόν κ. Θεοδοσιάδη εσείς προσωπικά και ο κλάδος που εκπροσωπείται τα θεωρείται όλα αυτά ασήμαντα και άρα πάτε σε μία απεργία διαρκείας δηλαδή σε έναν πυρηνικό πόλεμο με την κοινωνία, τότε με συγχωρείτε, είχαν δίκιο οι συνάδελφοί μου από την αρχή, είχα άδικο εγώ, αναλαμβάνω την πολιτική ευθύνη ότι δεν μέτρησα καλά το πόσο οι φαρμακοποιοί έχουν αλλάξει και αυτό θα σημαίνει άρδην και πλήρη αλλαγή της κυβερνητικής πολιτικής».