20 Δεκ 2016

Λογική και ευαισθησία παίρνουν μορφή

Τάξη στο χάος αναζητά σε όλη της την πορεία η γεωμετρική τέχνη της Όπυς Ζούνη. Ζωγραφική, γλυπτική, κατασκευές, κολλάζ, εγκαταστάσεις, όλα τα έργα που δημιούργησε στην μακρόχρονη διαδρομή της σφραγίστηκαν από γεωμετρική δομή, αφηρημένη μαθηματική σκέψη και μοντέρνες αντιλήψεις τέχνης που γνώρισε στα πολυάριθμα ταξίδια της στο εξωτερικό.


Το πολύπλευρο έργο της γεννημένης στο Κάιρο το 1941, Όπυς Σαρπάκη-Ζούνη, που ήρθε στην Ελλάδα το 1962, αφήνοντας το αποτύπωμά της έως το τέλος της (2008), αναδεικνύει η αναδρομική έκθεση «Τάξη στο χάος/ Orbo an chao», που εγκαινιάζεται στο Μουσείο Μπενάκη.

Το εκθεσιακό αφιέρωμα του Μουσείου Μπενάκη στα περίπου 50 χρόνια δημιουργίας της Όπυς Ζούνη, περιλαμβάνει 150 έργα.

Φανταστικά τρισδιάστατα περιβάλλοντα, τετράγωνα ανοίγματα, ναοί και κατοικίες, πύλες, στοές και πυραμίδες, βέλη, σημάνσεις, αναβάσεις και δρόμοι, εσωτερικοί χώροι διπλοί και συμμετρικοί, κίονες με ραβδώσεις, κύβοι και ορθογώνια, περάσματα, ορίζοντες, αδιέξοδα και σκακιέρες - δάπεδα, είναι η θεματολογία της καταξιωμένης εικαστικού.



Στο έργο της, τέχνη και η επιστήμη είναι άρρηκτα συνδεδεμένες, όπως αναφέρει το σχετικό τηλεγράφημα του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων.

Η επιστήμη σημαίνει για την Όπυ Ζούνη έρευνα της πραγματικότητας, ενώ η τέχνη έκφραση της ομορφιάς.

Ακροβατεί ανάμεσα στο όνειρο, τη φαντασία και την πραγματικότητα, τη λογική και την ευαισθησία, την επιστημονική μαθηματική προσέγγιση και τον αυθορμητισμό.

Προερχόμενη από το κοσμοπολίτικο Κάιρο με την αρχαία βυζαντινή και αραβική παράδοση, υιοθετεί το στυλ Αρ Ντεκό στην πλειονότητα των έργων της, αλλά και την Αρ Νουβό σε πιο πρώιμα έργα της, με τα αραβουργήματα που χαρακτηρίζουν τα ιερά τεμένη του αραβικού πολιτισμού.