Οι Έλληνες εφοπλιστές, ανάμεσα στους οι πιο ισχυρούς και πλούσιους πλοιοκτήτες παγκοσμίως, ηγούνται μιας πραγματικής στροφής στον τομέα του σε διεθνές επίπεδο. Με μια καθαρή πρόθεση να διαφοροποιήσουν τις επενδύσεις στους στόλους τους έχουν εδώ και μήνες αρχίσει να παραγγέλνουν τεράστια εμπορικά πλοία για τη...
μεταφορά φυσικού αερίου (LNG), μεταδίδει το ιταλικό πρακτορείο μέσω του ανταποκριτή του στην Αθήνα, Φούριο Μορόνι.
Αυτή η τάση που εκδηλώθηκε στις αρχές του χρόνου, γίνεται όλο και πιο εμφανής καθώς γνωστοποιούνται τα ονόματα των νέων εμπορικών ελληνικής ιδιοκτησίας που θ' αρχίσουν να διασχίζουν τους ωκεανούς μέσα στους επόμενους μήνες.
Όπως αποκαλύπτει αναφορά της βρετανικής ασφαλιστικής Clarkson, το τελευταίο διάστημα, οκτώ έλληνες εφοπλιστές έχουν δαπανήσει 5,68 δισεκατομμυρίων ευρώ για την παραγγελία 38 τέτοιων πλοίων τα οποία αντιπροσωπεύουν περίπου τις μισές από όλες τις παραγγελίες παγκοσμίως.
Ένα τάνκερ αερίου κοστίζει περίπου 153,5 εκατομμύρια ευρώ και οι έλληνες εφοπλιστές κατέχουν το 46% από τις 82 εκκρεμείς παραγγελίες κυρίες σε κινέζικα και νοτιοκορεάτικα νεώρια. Το κόστος του ναύλου για ένα τάνκερ είναι περίπου 99.700 ευρώ την ημέρα, μέσα στο τελευταίο τρίμηνο προβλέπεται να πέσει στα 96.000 ευρώ. Αλλά η νορβηγική εταιρεία επενδύσεων και ασφαλίσεων Fearnley προβλέπει ότι ο ναύλος για τα πλοία μεταφοράς LNG θα αγγίξει τα 115.000 ευρώ την ημέρα το πρώτο τρίμηνο του 2013.
"Οι έλληνες εφοπλιστές δεν θα μείνουν απέξω από έναν τομέα που το 2030 θα μεταφέρει το δεύτερο πιο σημαντικό καύσιμο του κόσμου και που ήδη απασχολεί έναν στόλο 434 πλοίων", εξήγησε στην εφημερίδα "Καθημερινή" ειδικός αναλυτής.
Το δημοσίευμα του ιταλικού πρακτορείου.Η αγορά τέτοιων πλοίων είναι πολλά υποσχόμενη δεδομένου ότι η κατανάλωση αυτού του τύπου υδρογονάνθρακα έχει αναπτυχθεί πολύ γρήγορα τα τελευταία χρόνια. Επιπλέον, όπως υποστηρίζουν διάφοροι ειδικοί στις μεταφορές εμπορευμάτων, αυτό το τμήμα της αγοράς έχει επιδείξει τόσο σημαντική ανάπτυξη χάρη και στην ανακάλυψη νέων και μεγάλων κοιτασμάτων αερίου στην Αφρική και την Αυστραλία που αρχίζουν να απειλούν το μονοπώλιο των παραδοσιακά ισχυρών του πετρελαίου και του αερίου στη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη.
Με βάση την αναφορά της εταιρείας Clarkson, οι ελληνικές εταιρείες που έχουν δυναμική παρουσία στον τομέα των τάνκερ μεταφοράς αερίου είναι: 1) ο όμιλος Αγγελικούση που παρήγγειλε 11 πλοία αξίας μεγαλύτερης του 1,53 δισεκατομμυρίων ευρώ και ήδη λειτουργεί άλλα πέντε φορτηγά LNG μέσω της θυγατρικής του Maran Maritime Gas, 2) η GasLog, που ελέγχεται από τον Πέτρο Λιβανό και έχει παραγγείλει οκτώ πλοία στο πλαίσιο ενός προγράμματος επενδύσεων περισσότερων του 1,22 δισ. ευρώ. Η παράδοση των πλοίων υπό κατασκευή θ' αρχίσει το 2013 και θα ολοκληρωθεί το 2015. 3) Ο όμιλος Γεωργίου Προκοπίου της Dynagas που έχει παραγγείλει επτά φορτηγά πλοία μεταφοράς μεθανίου και έχει σε λειτουργία ήδη τρία. 4) Η εταιρεία Γεωργίου Οικονόμου της Cardiff Marine που παρήγγειλε τέσσερα πλοία, 5) η εταιρεία Thenamaris ιδιοκτησίας του Ντίνου Μαρτίνου που έχει τρία πλοία υπό κατασκευή, 6) ο Χρήστος Κανελλάκης της Alpha Tankers που έχει παραγγείλει δύο πλοία, 7) η Gas Almi ιδιοκτησία Κώστα Φωστηρόπουλου που έχει δύο παραγγελίες και 8) η Tsakos Energy Navigation που έχει παραγγήλει ένα πλοίο με προοπτική για ένα δεύτερο, αλλά σχεδιάζει να περιλάβει στον στόλο της άλλα οκτώ φορτηγά LNG στα επόμενα έξι χρόνια.
(e-go.gr)