Η δεύτερη καλύτερη χρονιά είναι το 2013 - σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking- στις αγοραπωλησίες πλοίων διεθνώς από το 2008, έτος που άρχισε η παγκόσμια χρηματοοικονομική κρίση και η κρίση στη ναυτιλία.
Οι Έλληνες εφοπλιστές έσπασαν όλα ρεκόρ, καθώς στη διάρκεια του οκταμήνου Ιανουαρίου-Αυγούστου του τρέχοντος έτους απέκτησαν 209 πλοία διαφόρων τύπων σε ένα σύνολο 867 πλοίων που άλλαξαν χέρια παγκοσμίως.
Αντιθέτως, με βάση τα κεφάλαια που διατέθηκαν για την αγορά των πλοίων, το οκτάμηνο του 2013 είναι από τα «φθηνότερα» της τελευταίας εξαετίας, απόδειξη του πόσο έχουν πέσει οι αξίες των πλοίων.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου του 2008, όταν η αγορά ήταν στο peak, επενδύθηκαν περί τα 26,9 δισ. δολ. για την απόκτηση 891 πλοίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 42,93 εκατ. dwt. Αντίστοιχα, το πρώτο οκτάμηνο του 2013 επενδύθηκαν μόλις 10 δισ. δολ. για την απόκτηση 867 πλοίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 46,84 εκατ. dwt.
Πηγή: naftemporiki.gr
Οι Έλληνες εφοπλιστές έσπασαν όλα ρεκόρ, καθώς στη διάρκεια του οκταμήνου Ιανουαρίου-Αυγούστου του τρέχοντος έτους απέκτησαν 209 πλοία διαφόρων τύπων σε ένα σύνολο 867 πλοίων που άλλαξαν χέρια παγκοσμίως.
Αντιθέτως, με βάση τα κεφάλαια που διατέθηκαν για την αγορά των πλοίων, το οκτάμηνο του 2013 είναι από τα «φθηνότερα» της τελευταίας εξαετίας, απόδειξη του πόσο έχουν πέσει οι αξίες των πλοίων.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου του 2008, όταν η αγορά ήταν στο peak, επενδύθηκαν περί τα 26,9 δισ. δολ. για την απόκτηση 891 πλοίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 42,93 εκατ. dwt. Αντίστοιχα, το πρώτο οκτάμηνο του 2013 επενδύθηκαν μόλις 10 δισ. δολ. για την απόκτηση 867 πλοίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 46,84 εκατ. dwt.
Πηγή: naftemporiki.gr