27 Σεπ 2014

H δημιουργικότητα όπλο ενάντια στην κρίση

H δημιουργικότητα όπλο ενάντια στην κρίσηΗ δημιουργικότητα είναι μονόδρομος για τις ελληνικές επιχειρήσεις που φιλοδοξούν να ξεφύγουν από την κρίση και να σταθούν αντάξιες στον παγκόσμιο ανταγωνισμό. Πολλά στελέχη ελληνικών επιχειρήσεων επιλέγουν να είναι δημιουργικά διότι πιστεύουν ότι η δημιουργικότητα θα κάνει την εταιρεία πιο ανταγωνιστική. Τους οικονομικούς παράγοντες τους κατατάσσουν στη δεύτερη και τρίτη θέση σχετικά με τη δημιουργικότητα της εταιρείας, ενώ ακολουθούν η επιχειρηματική επιβίωση και άλλες οικονομικές πτυχές, όπως η οικονομική ανάπτυξη και τα έσοδα. Αυτά προκύπτουν από σχετική έρευνα που διεξήγαγε πρόσφατα η εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων Sargia Partners.
Οσον αφορά τις προτιμότερες στρατηγικές των στελεχών για να ξεκλειδώσουν τη δημιουργικότητά τους, είναι ο καταιγισμός ιδεών και η αναζήτηση έμπνευσης από το οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον (55,3% και 50,5% αντίστοιχα), σύμφωνα με την ίδια έρευνα.
Χωρίς όραμα έμπνευσης
Πάντως, όπως δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος της Sargia Partners κυρία Γεωργία Καρτσάνη, «είναι γεγονός ότι σε αντίξοες συνθήκες όπως αυτές που διανύουμε στις μέρες μας, συνήθως επιλέγουμε την εύκολη λύση που σημαίνει μικρότερο ρίσκο και έμφαση στα βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα, την επιβίωση. Είναι πρόκληση λοιπόν να είμαστε δημιουργικοί με όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας μια που ο φόβος, η ανησυχία, η αβεβαιότητα μας κλειδώνουν τη δημιουργικότητα και μας κάνουν να διαλέγουμε την πεπατημένη. Η δημιουργικότητα όμως αποτελεί αναγκαιότητα για τις ελληνικές επιχειρήσεις σήμερα μια που αποτελεί την κινητήριο δύναμη, εκείνη που θα τους επιτρέψει να μην προσαρμόζονται απλώς σε όποια βίαια αλλαγή αλλά να γίνουν προσαρμόσιμες στη νέα πραγματικότητα της παγκόσμιας αγοράς και να βλέπουν τα πράγματα από μια διαφορετική, πιο παραγωγική και αποτελεσματική οπτική».
Σχετικά με τα σημεία στα οποία υστερούν σήμερα οι ελληνικές επιχειρήσεις, είναι στο να έχουν ένα εμπνευστικό όραμα. Ενα όραμα που θα μιλάει στις καρδιές των εργαζομένων και θα συντάσσει τους ανθρώπους πίσω από αυτό. Επίσης, όπως προσθέτει το ίδιο στέλεχος «στο να χτίζουν ένα κλίμα εμπιστοσύνης στο ήθος και στις ικανότητες της ηγεσίας τους. Ακόμα περισσότερο, πιστεύω ότι είναι καιρός για τον επιχειρηματικό μας κόσμο να διαχειριστεί την αυτολύπηση και τους φόβους του και να βγει από τον ρόλο της άμυνας για να αντιμετωπίσουμε τις αγορές με διάθεση και όπλα ώστε να αναβιώσουμε τη χώρα μας και να κατακτήσουμε νέα "εδάφη"».

Εργασιακή πίεση εναντίον καινοτομίας
Η ίδια έρευνα της Sargia Partners επισημαίνει όσον αφορά την  εργασιακή εξουθένωση που αποτρέπει την καινοτομία ότι λαμβάνοντας υπόψη τις ταχείες αλλαγές που αντιμετωπίζουμε στην εποχή μας, δεν είναι περίεργο που το 44,7% των συμμετεχόντων απάντησε πως το να νιώθουν υπερφορτωμένοι είναι ο πιο κοινός ανασταλτικός παράγοντας για την καινοτομία. Αν σε αυτό προσθέσουμε και το 14,6% που ανέφερε τον παράγοντα του άγχους, τότε η εργασιακή πίεση διαφαίνεται ως το κύριο εμπόδιο για την καινοτομία. Τα στελέχη απάντησαν επίσης πως οι απαιτούμενοι πόροι δεν είναι πάντα διαθέσιμοι (41,7%) και η έλλειψή τους είναι ένα σημαντικό μειονέκτημα για την καινοτομία.
Καταλήγοντας η κυρία Γεωργία Καρτσάνη δήλωσε αισιόδοξη σχετικά με την πορεία της Ελλάδας και των ελληνικών επιχειρήσεων διότι «υπάρχει ένα ποσοστό ηγετών στη χώρα μας που τιμά τις καταβολές μας και τις επόμενες γενιές που ακολουθούν και δρουν ως καταλύτες της μεταμόρφωσης του επιχειρηματικού γίγνεσθαι και της αναβίωσής μας. Αυτοί είναι οι δημιουργικοί, τολμηροί ηγέτες, που αν αυξήσουν περισσότερο την ένταση της φωνής τους προς το ευρύτερο κοινό τότε θα μιλάμε για την αναγέννηση της χώρας μας σε γερές και σταθερές βάσεις μια που αυτό περιμένουν να αξιοποιήσουν και οι ξένες επενδύσεις προ των πυλών».

Πηγη:Tovima.gr